10 טעויות שחנויות איקומרס עושות באימייל מרקטינג (ואיך להימנע מהן)

רקע

שיווק בעזרת מיילים (אימייל מרקטינג) הוא כלי רב עוצמה עבור חנויות איקומרס המאפשר ללא הגדלת תקציב הפרסום להגדיל את ההכנסה לחנות, ליצור קשר עם לקוחות, לקדם מוצרים ולהגביר את המכירות בתקופות חגים וימי שגרה. עם זאת, מותגי איקומרס רבים עושים טעויות נפוצות שיכולות להפחית את האפקטיביות של מערך האימייל מרקטינג שלהן. במאמר זה אדגיש עשר שגיאות נפוצות שנעשות באימייל מרקטינג של חנויות איקומרס (רלוונטי גם לסמסים), וכמובן גם טיפים מעשיים להימנעות מהן, המבטיחים שבפעם הבאה שתוציאו קמפיין במייל תוכלו למקסם את הרווחיות ולהניב תוצאות טובות יותר.

1. שורות נושא גרועות

רבים חושבים שאימייל מרקטינג בשונה מרשתות חברתיות הוא תחום פרוץ בו אפשר לעשות הכל. חשוב להימנע משימוש בשורות נושא מעורפלות, דואר זבל או קליקבייט הן מפגיעה ביכולות ההמרה של המייל והן מפגיעה במוניטין הדומיין שלך. יש לכתוב את השורות באופן ברור, תמציתי ומושך כדי לשפר את שיעורי הפתיחה וההמרה. מומלץ להתאים אותן אישית באמצעות שם הנמען או נתונים רלוונטיים אחרים שיש בידך.

2. העמסת הודעות בתיבת המייל

באימייל מרקטינג שליחת מיילים באופן תכוף מדי עלולים להוביל להסרה מרובה במקרה הטוב ולדיווחי ספאם ופגיעה במוניטין במקרה הרע. מומלץ לא להציף את הרשימות במיילים ולשמור על קצב קבוע וממוקד של שליחת מיילים, יש להשתדל לתת הצעה עיקרית אחת ולוודא שהיא ברורה לקריאה (הן מבחינת העיצוב והן בשפה).

3. פילוח קהלים וסגמנטציות

לא לפלח את הקהל שלך על סמך ההעדפות, הדמוגרפיה וההתנהגויות שלו עלול להוביל למצב בו מיילים רבים וטובים לא ישיגו את המטרה, יפגעו במוניטין ויובילו להסרה מרובה. כמו בקמפיינים ממומנים גם באימייל מרקטינג פילוח הקהל יעזור לך לספק תוכן ממוקד ורלוונטי יותר, וכתוצאה מכך מעורבות טובה יותר, שיפור המוניטין של תיבת המייל והמרות רבות יותר.

4. התעלמות מאופטימיזציה לנייד

כמו חנות האיקומרס שלנו – יש לוודא שהודעות המייל שלך מוצגות באופן ברור במכשירים ניידים, מכיוון שחלק ניכר מהלקוחות שלך קוראים מיילים בסמארטפונים שלהם.

5. תדירות שליחה לא עקבית

לשלוח יותר מדי או מעט מדי מיילים בתקופות שונות עלולה להוביל לביטול הרשמה, להפחתת המעורבות ולפגיעה במוניטין. למעט תקופות השיא כמו חגים, בלאק פרדיי ואירועים מיוחדים אחרים יש למצוא את האיזון הנכון ולהיצמד לשליחת מיילים באופן עקבי.

6. כישלון בהתאמה אישית של תוכן

התעלמות מהלקוח כאישיות עלולה לפגוע במסרים שלנו. גם באימייל מרקטינג תוכן מותאם אישית עובר טוב יותר אצל הלקוחות שלנו. העיזרו בנתוני הלקוחות על מנת להתאים את התוכן שלך ללקוח, מה שיהפוך אותו לרלוונטי יותר.

7. הזנחת בדיקות A/B

כמו בקמפיינים הממומנים שלך, בדיקות A/B יכולות לעזור לך לזהות את שורות הנושא, הטבות, מבצעים ואפילו איזה תוכן או עיצוב יעילים יותר. מומלץ לבדוק באופן קבוע אלמנטים שונים (אך לא רבים מדי) כדי לייעל את המיילים והאוטומציות שלך.

8. שוכחים לכלול קריאה לפעולה ברורה (CTA)

מייל ללא כפתור ברור או טקסט שמניע לפעולה עלולים לפגוע בחווית הלקוח ובהמרה של המייל. הקריאה לפעולה צריכה להיות בולטת וקלה להבנה. מומלץ לעצב כפתור בולט ובצבע שונה שמעביר ביעילות את הפעולה שנרצה מהלקוחות.

9. קישורים לא שלמים או שבורים

בשונה מקמפיין פייסבוק או אתר אינטרנט, כשאנו עושים אימייל מרקטינג לא ניתן לתקן קישורים בדיעבד. יש לבדוק תמיד את הקישורים שלך לפני שליחת המייל. קישורים שבורים עלולים להוביל לתסכול ולאובדן המרות.

10. התעלמות מניתוח המיילים

שליחת המייל ללא בדיקת הנתונים לאחריו זה כאילו לעולם לא שלחנו מייל. יש לנתח באופן קבוע בתוך מערך האימייל מרקטינג שלנו את מדדי המיילים שלך, כגון מגמות של שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים והמרות. בעזרת תובנות אלה ניתן לבצע אופטימיזציה של המיילים הבאים שלך, לשפר את הביצועים הכוללים ואפילו לשפר את התקשורת והחוויה של המותג שלך מול הלקוחות.

ככל שנדע להכיר טוב יותר את הטעויות הנפוצות במערך האימייל מרקטינג שלנו, כך נוכל לנקוט בצעדים מובנים מראש כדי להימנע מהן, ובסופו של דבר ליצור קמפיינים ומיילים יעילים יותר עבור חנות האיקומרס שלך ובכך להגדיל את התשואה והרווחיות ממיילים ואוטומציות.

בהצלחה!

לקביעת שיחה לחצו כאן >

מאמרים נוספים