7 פתרונות ל-7 סיבות לנטישות עגלה בחנות שלכם

רקע

במאמר זה אסקור באופן נרחב את אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל חנויות ומותגי איקומרס – נטישת עגלה. קונה פוטנציאלי שהשקענו עליו כמות משאבים לא מבוטלת (זמן ו/או כסף), נכנס לחנות, גולש ומוסיף פרטים ואז נוטש את העגלה שלו מבלי להשלים רכישה מסיבות שונות. בפעיל ובעל ניסיון של עשרות משפכי נטישת עגלה ואימייל מרקטינג, אנסה להכניס במאמר זה את 7 הסיבות הקריטיות ביותר לנטישת עגלה וכמובן גם את הפתרונות לכל אחת מהן שתוכלו ליישם כבר היום בחנות שלכם – ופשוט להרים את הכסף מהרצפה. 

מבחינתי היא כי בסוף המאמר כבעלי חנויות איקומרס תוכלו להתמודד עם האתגר של נטישת עגלות וליישם את הדרכים המוצעות כאן לצד אוטומצית נטישת עגלה שתעזור לשחזר ביעילות עגלה נטושה, לשפר את חווית הלקוח ולהגביר את כמות המכירות.

 

עלויות נסתרות ודמי משלוח גבוהים

אפתח ואומר כי סיבה זו אחראית בראש ובראשונה לרוב נטישות העגלה, למרבה המזל, סיבה זו היא גם מהפשוטות לתיקון. כמו רבים מאיתנו גם הלקוח הפוטנציאלי שלנו לא אוהב לשלם על משלוח ובוודאי כשהעלויות אינן צפויות, למשל דמי משלוח שמתגלים רק בשלב התשלום או תוספת מס כמו מע״מ או מס מקומי (לחנויות עם קהל חו״ל), יכולות להרתיע לקוחות מלסיים את הרכישה שלהם.

מה עושים?

א. שקפו ללקוח את מחיר המשלוח לפני שהוא מגיע לעגלה.

ב. הציעו משלוח חינם מעל סכום מסויים. 

ג. קבעו תעריף קבוע ללא תלות באזור המגורים.

 

תהליך קופה מסובך

הלקוח רוצה לשלם? תנו לו לשלם. תהליך קופה מסובך או ארוך מוביל לרוב לנטישת העגלה. למשל, בקשת פרטים שאינם חיוניים לביצוע התשלום כמו פתיחת חשבון חדש (אמיתי, למה שתעשו את זה?), בקשת מיקוד או אפילו תאריכי יום הולדת, נישואין וכו׳.

מה עושים?

כדי להתמודד עם זה, בטלו את חובת הרישום, שפרו את התהליך על ידי מתן אפשרות לתשלום לאורחים, צמצמום את מספר השדות כמו הורדת מיקוד או כל מידע אחר שאינו רלוונטי והשאירו רק את מה שחיוני לביצוע הזמנה. את כל שאר המידע עשו בעזרת אוטומציות ואימייל מרקטינג ייחודי.

 

אפשרויות תשלום מוגבלות

העולם מתקדם, אתם מתקדמים, וכך גם הלקוחות ואמצעי התשלום שלהם. לקוחות רבים עלולים בשלב התשלום לחוות תסכול כשיגלו שאין ביכולתם לשלם, הם יעזבו את העגלה וימשיכו בחייהם אם אמצעי התשלום המועדף או הזמין להם כרגע אינו אפשרי.

מה עושים?

הציעו אפשרויות תשלום מרובות. למשל ביט, אפל וגוגל פיי, פייפל וכל כרטיסי האשראי. תעשו זאת מוקדם ככל האפשר ולא רק שתקבלו ירידה בנטישות העגלה,ואפילו תצרו פער טכנולוגי לעומת המתחרים.

 

 

אבטחה ובניית אמון

כלקוחות חדשים נכנסים לחנות האיקומרס שלנו הם עדיין לא מכירים אותנו מספיק ורמת הביטחון לא גבוהה, עיצוב מיושן, חוויית משתמש בעייתית ותוסיפו לזה מדי פעם ידיעות על פרצות אבטחה וקיבלתם סיבה טובה מאוד לנטישת עגלה.

מה עושים?

א. מוודאים כי באתר שלנו מותקנת תעודת SSL (לרוב מגיעה כבר עם האחסון כמו ב-CLoudways)

ב. מוודאים שהעיצוב והתוכן משדרים תמיד אמינות ומקצועיות

ג. מציגים את סמלי תעודות האבטחה, חברת הסליקה וכל סמל אבטחה אחר בגלוי.

ד. מאפשרים תשלום בעזרת ספקים שונים, למשל פייפאל שנתפס מאוד אמין ובטיחותי.

 

חוויית גלישה גרועה בסמארטפון (וגם במחשב)

אם לא השקעתם בזה עד היום, אז זו המשימה הבאה שלכם. מספר לא מבוטל (וסיכוי סביר שגם הרוב) של לקוחות משתמשים במכשירים ניידים כדי לגלוש ולבצע רכישות. 

מה עושים?

א. בצעו אופטימיזציה של החנות למכשירים ניידים על ידי הטמעת עיצוב רספונסיבי.

ב. בדקו את מהירות את טעינת הדפים בסלולר.

ג. ושמרו על ממשק קל לשימוש, גם אם זה אומר שיהיה מעט שונה מהעיצוב במחשב.

 

מימוש קופונים

לפי אתר Statista, כש-8 אחוזים בממוצע מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם ינטשו עגלה משום שלא הצליחו למצוא קופון ו/או במקרים אחרים גם אחרי שמצאו קופון שנתתם להם הם לא הצליחו למצוא את האזור בו עליהם להקליד את הקופון.

מה עושים?

א. משפרים את הניראות והנוחות של עמוד הצ׳קאאוט/עגלה

ב. כיום יש לא מעט מערכות או תוספים שיודעים ליצור קישור ישירר למוצר עם קופון מוזן ללא צורך של הלקוח לעשות דבר מלבד לרכוש.

ג. רעיון שאהבנו מאחד הלקוחות שלנו – להתקשר ללקוח שעמד בתנאי הקופון ולא מימש אותו ולספר לו שיוכל להשתמש בו בהזמנה הבאה. 

 

 

חוסר תמיכת לקוחות

אז מצד אחד העולם מתקדם בצעדי ענק, ומצד שני ישנם לקוחות שעושים זאת לאט יותר. ממש כמו בחנות פיזית לקוחות עשויים להזדקק לסיוע במהלך תהליך הקניות, והיעדר תמיכה זמינה יכול להוביל לנטישת העגלה ופגיעה בהמרות. 

 

מה עושים?

א. מספקים ערוצי תמיכה מרובים, כגון צ'אט חי, דואר אלקטרוני ותמיכה טלפונית.

ב. יוצרים מערך שמתריע בזמן אמת על עגלה נטושה ויוצרים קשר טלפוני.

 

אוטומציית נטישת עגלה לחנויות איקומרס

אוטומצית נטישת עגלה ממלאת את אחד התפקידים המרכזיים בהגדלת כמות המכירות החודשית, בחסכון על קמפיינים של רימרקטינג ובהחזרת לקוחות לעגלה הנטושה. על ידי אוטומצית נטישת עגלה, חנות האיקומרס שלכם יכולה לשלוח מיילים וסמסים מותאמים אישית בתוכן, בעיצוב ובזמן ללקוח שנטש עגלה. 

מיילים של נטישת עגלה פעמים רבות מכילים בתוכם גם הטבות כמו הנחות או משלוח חינם, כדי לעודד את הלקוח לחזור לעגלה הנטישה ולהשלים את הרכישה וגם אותם ניתן להתאים באופן אישי ללקוח. 

בנוסף, חנויות איקומרס יכולות למנף את אוטומצית נטישת העגלה ובכלל את מערך האימייל מרקטינג כדי למטב את הביצועים של מערך הריטנשיין בחנות.

 סיכום

אם הבנת את הסיבות של נטישת העגלה בחנות שלנו ותדע ליישם את הפתרונות בחנות ובמותג שלך , ניתן לשפר משמעותית את כמות ההמרות והמכירות החודשיים. בנוסף, בניית אוטומצית נטישת עגלה אסטרטגיות במייל תשפר עוד יותר את מאמצי החזרת הלקוחות לאחר נטישת העגלה. 

לאחר עשרות אוטומציות של נטישת עגלה, אני יכול להעיד כי אוטומציה טובה ומותאמת של נטישת עגלה מגבירה את חווית הלקוח ובסופו של דבר מגדילה באחוזים ניכרים את שורת הרווח במותג האיקומרס שלך.

ואם החנות שלך כבר מרוויחה מעל 20 אלף בחודש,

ואם אתה רוצה למקסם רווחים.

  • על ידי חיזוק המותג שלך
  •  חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות
  •  יצירת ערוץ הכנסה בלתי תלוי בצוקרברג ודומיו
  •  ומיקסום הרווחים בעשרות אחוזים


ניתן להיכנס ללינק הבא, ולקבוע שיחה.

לקביעת שיחה הקליקו >>

ויכול להיות של תצטרכו אותנו..

יכול להיות שבשיחה משותפת נבין שכרגע אין צורך,

באהבה והערכה גדולה תצאו עם טיפים וחידודים לקיים אצלך כיום.

לקביעת שיחה הקליקו >>

בהצלחה!

מאמרים נוספים

כלי נגישות

Powered by - Wemake